Új utcai menő született
SzAmPi 2006.08.21. 01:52
Kevin Harvick nem rendelkezett olyan eredményekkel és tapasztalatokkal az ún. országúti (road course) versenyekről, mint Jeff Gordon vagy Tony Stewart.
Azonban még is sikerült véghez vinnie azt, amire kevesen számítottak. Három körrel a leintés előtt megelőzte Stewart-ot, átvéve a vezető helyet, és végül nagy előnnyel az élen futott a célba.
- Nem szokásom feladni semmit - mondta Harvick, aki megelőzve csapattársát Jeff Burton-t feljött a harmadik helyre a Nextel Kupában. - Senki sem számított rá, hogy képesek leszünk Tony-t megelőzni.
Valószínűleg igaza van, hisz Stewart nyert itt az útóbbi négy alkalomból háromszor. Harvick ott került a 20-as Chevy elé, ahol a "legkönnyebb", az amúgy egyszerűenk látszó vonalvezetésű, de előzési alkalmat alig kínáló pályán. A célegyenes lejtőjének a végén, a 90 fokos jobbkanyar előtt kifékezte a címvédőt.
- Azt hiszem sokkal később fékezett, és jobban ki tudott gyorsítani, mint én - kommentált Stewart, aki most valamivel közelebb került a Chase-hez, hisz a második hely azt jeleti, hogy hetedik a pontok tekintetében.
Annak ellenére, hogy a futam végül is Harvickról és Stewartról szól, volt egy nagy vesztes is, aki minden bizonnyal a legjobb autó volánja mögött ült, és mondthani dominált is a verseny első harmadában. Kurt Busch, aki a szombati Busch sorozat Watkins Glen-i etapját egy vad, kiszorítós előzéssel nyerte meg, a vasárnap Nextel verseny pól pozícióját is meg tudta szerezni.
Nyerhetett volna, de egy buta csapat hiba miatt kicsúszott a kezei közül a győzelem, és minden bizonnyal a Chase is. Történt, ugyan is, hogy Joe Nemechek kicsúszott, és így a pályára került por miatt bejött a felvezető autó. Busch követve a csapat utasítást azonnal kihajtott a pitbe, ám éppen, mikor az első kerekei áthaladtak a bejáratot jelző vonalon, a pitbejáratnál a zöld jelzés pirosra váltott, figyelmeztetve a pilótákat, hogy egy kör erejéig a garázssor zárva van.
Mivel már nem tehettek semmit, hogya hibát korrigálják, és Busch-t visszaküldjék a pályára, lecserélték a kerekeit, kapott üzemanyagot, és tudomásul vette a fekete zászlót és a büntetést. A mezőny végébe száműzték. Egy éve egy csaknem azonos szituáció szenvedő alany Jeff Gordon volt.
- Kurt, nem tudom mit mondhatnék - szólt a rádióba Matt McCauley, Busch csapatfőnöke. - Sajnálom.
- Semmi baj - válaszolt Busch.
De a baj azért még is csak megtörtént, másodpercekkel a restart után Busch egy több autót érintő balesetben megrongálta az autót. Busch sem adta fel, még egy nekirugaszkodással felküzdötte magát a top10-be, de az utolsó körben megpördült és végül csak a 19. helyet tudta megszerezni.
Jelen állás szerint csak az első tíz versenyző kvalifikálja magát az év végi, tíz futamos rájátszásra (természetesen mindenki részt vesz a hátra lévő versenyeken, de csak az első tíz nyerheti meg a Kupát). Busch a 13. Greg Biffle, Kasey Kahne és Dale Earnhardt Jr. reménykedhet még abban, hogy sikerül megcsípni egy "továbbjutó" helyet.
Busch 53 körön át megközelíthetetlen volt. Sem Jeff Gordon-nak, sem Stewart-nak, sem Robby Gordon-nak - ők hárman 16-ot nyertek a sorozat legutóbbi 18 utcai versenyéből - nem volt igazából válasza a 2-es Dodge tündöklésére.
- Sajnálom Kurt-töt - érzett együtt Stewart. - Nagy formában volt ő is és az autója is. Ez színtiszta balszerencse.
Jeff Gordon újfent csak esélyesként vérzett el. Egy kör erejéig állt az élen is, és általában az első ötben vitézkedett, míg nem az 55. kör béli kerékcsere után csak a 20. helyre jött vissza. Az újraindítás után két hellyel feljebb küzötte magát, de egy lökés Mark Martin-tól megperdítette, és visszavetette a 34. pozícióba. Innen nem volt visszatérés. 17 körrel a vége előtt visza előzte Martint a 25. helyért, pár kör múlva Casey Mears lefulladásának köszönhetően már a 20. helyen állt. Az itolsó körben szinte mindenki megpróbált kockáztatva minnél jobb helyen célba érni, így sokan kicsúsztak. Gordon meglovagolva a jószerencsét végül a 13. lett, és így - ugyan nagyon vékony jégen táncolva - de megmaradt az esélye a Chase-re.
- És a pályán, a csapatom a pitben harcolt vért izzadva - mesélte Gordon. - Mark odajött elnézést kérni. Rá egyszerűen nem lehet haragudni.
Gordon csapattársa az 5-ös Kellogg's Chevrolet pilótája, Kyle Busch ellenben rekordot döntött. Az autójának eltört a hátsó felfüggesztése még a verseny korai szakaszában. A javítás miatt sokkörös hátrányba került. Azonban a 2003 novembere óta élő Lucky Dog szabálynak köszönhetően nem kevesebb, mint öt alkalommal kaphatott egy-egy kört vissza, és így nagy meglepetésre végül az 5. helyen végzett.
Vasánap, 2006. Augusztus 13. Watkins Glen, NY Fő szponzor: AMD Pálya: Watkins Glen International (2.45 mérföldes aszfalt 90 kör, táv: 220.5 mérföld, kb. 350 km) Pénzdíj: $4,705,975 (2005-ben $4,625,176)
Pontállás a verseny után: #48-Jimmie Johnson 3241 #17-Matt Kenseth 3117 #29-Kevin Harvick 2918 #31-Jeff Burton 2879 #5-Kyle Busch 2871 #6-Mark Martin 2815 #20-Tony Stewart 2794 #11-Denny Hamlin 2782 #24-Jeff Gordon 2756 #8-Dale Earnhardt Jr. 2726
By:Motorsportok.hu
|