Jenson Button első F1-es győzelme
SzAmPi 2006.08.14. 01:01
A Honda Racing angol versenyzője, Jenson Button nyerte meg a 21-dik Magyar Nagydíjat, amelyet minden bizonnyal az idei szezon egyik legizgalmasabb futamának könyvelhetnek majd el a Forma 1 történelem könyvében
A meglehetősen kaotikussá fordult versenyen a világbajnoki cím két nagy várományosa, Fernando Alonso és Michael Schumacher számára sem sikerült a mai pontszerzés. Alonso autójáról az egyik kerékanya esett le, ami végül a kicsúszásához vezetett, a hétszeres világbajnokot pedig a futam leintése előtt négy körrel autójának mechanikai meghibásodása kényszerítette végleg a boxba.
A pole pozícióból elrajtoló Kimi Räikkönen még a szombati kvalifikációt követően minden bizonnyal a futamgyőzelem gondolatával kacérkodott, és ennek eléréséhez egészen a 26-dik körig minden esélye meg is volt. Akkor ugyanis Az egyik kanyarból való kigyorsítás során az előtte autózó Vitantonio Liuzzi Toro Rosso versenygépe váratlanul lelassult, és a finn pilóta már nem tudta elkerülni az ütközést. A kettejük között kibontakozott baleset következtében tehát mindketten búcsúzniuk kellett a versenytől.
Az egyedüli McLarenes pilóta, Pedro de la Rosa eléggé megszenvedett Michael Schumacher megelőzésével, de igyekezetének meglett az eredménye. A második helyen befutott spanyol versenyző mögött Nick Heidfeld állhatott fel a dobogó harmadik fokára, aki ezzel megszerezte a BMW alakulat első dobogós helyezését.
A Honda versenyistálló színeiben pályára lépő Rubens Barrichello lett ezúttal a negyedik, akit a Red Bull Racing skót versenyzője, David Coulthard követett a befutó során. A 6-dik helyen leintett Ralf Schumacher mögött a BMW-Sauber alakulatának vezetősége, és minden bizonnyal a lengyel szurkolók nagy örömére pontszerző helyen, a 7-dik pozícióban végzett élete első Forma 1-es futamán a Villeneuve-öt leváltó Robert Kubica.
A futam alapvetően esős körülmények között vette kezdetét, és az ehhez társuló 21 fokos aszfalthőmérséklet minden bizonnyal okozott fejtörést a gumiválasztás során. A rajt alkalmával a McLaren finn pilótája tisztán el tudott jönni az első rajtkockából. Csapattársa, Pedro de la Rosa ekkor a harmadik volt, míg a 11-dik helyről induló Michael Schumacher feljött egészen a 4-dik helyre. A Renault alakulat 2005-ös világbajnoka, Fernando Alonso a 14-dik helyről kezdte meg száguldását, és igyekezetének, valamint igen bevállalós vezetésének köszönhetően felküzdötte magát a 4-dik helyre.
Ezzel ellentétben viszont a második rajtkockából induló Felipe Massa számára nem igazán sikerül jól a rajt, hiszen visszaesett a hetedik pozícióba.
Az előzőekben említett Räikkönen-Liuzzi baleset után a pályára küldték a biztonsági autót, hogy zavartalanul eltávolítsák a roncsot és a törmelékeket. Miután újra szabaddá válta az út, a pilóták megkezdhettek száguldásukat, a már egyre jobban felszáradó pályán. Hozzávetőlegesen húsz kör volt még hátra a versenyből, amikor a csapatok elkezdték pilótáikat kiszólítani a boxba, hogy száraz aszfaltra alkalmas papucsokkal lássák el autóikat.
A Renault világbajnoka számára tulajdonképpen a kerékcsere jelentette a vesztét, hiszen egy rosszul meghúzott kerékanya miatt megpördült Alonso autója, és a pályát szegélyező gumifalba csapódva zárult a spanyol mai versenye.
Jenson Button időközben átvette a vezető szerepet, aki mögött az intermediate abroncsokon autózó Heidfeld és Schumacher követett. Rajtuk kívül a többiek száraz gumikkal köröztek, és ez természetesen a köridejükön is meglátszott.
A mai futam izgalmas pillanatai közé tartozik a De la Rosa és Ferrari hétszeres VB győztese, Michael Schumacher között kibontakozott párviadal is, amely nem könnyen de végül a McLarenes számára alakult kedvezőbben. A kettejük között kibontakozott csata közben azonban egyre jobban megérkezett Schumacher mögé a BMW-Saubert kormányzó Nick Heidfeld. A Ferrari technikai csapata úgy döntött, hogy nem hívja ki a német versenyzőt a boxba, amely végül bebizonyosodott, hogy nem volt bölcs választás. Schumacher azonban sajnos nem sokáig tudta folytatni a futamot, és a verseny leintése előtt három körrel a boxba hajtott, ahol véget is ért a mai versenye.
A 70 körös Magyar Nagydíjat tehát végül Jenson Button ünnepelhette a dobogó tetejéről, amely egyben az angol versenyző, és a Honda gyári csapatának első futamgyőzelmét is jelentette.
A versenyzők pontversenyét illetően nyitott maradt az első helyért folytatott küzdelem, hiszen Fernando Alonso és Michael Schumacher mai szereplését követően a 11 pontos különbség továbbra is megmaradt.
|