Michael Schumacher ismét megverte Alonsót
Betti 2006.05.07. 19:35
Flavio Briatore a minap azt nyilatkozta, hogy majd a Nürburgringen revansot vesznek az imolai vereség miatt. Schumi tegnap erre csak annyit mondott, hogy nincs mit megbosszulniuk. Nyilvánvaló, hogy a Renault guruja a többi szakértővel egyetemben úgy vélte, hogy San-Marinóban csak a nehéz előzési lehetőség döntött Schumacher javára, és majd itt a Nürburgringen minden a helyére kerül. Vagyis, hogy az új helyére, mert azért a Renault még nem vert akkora gyökeret a győzelem földjébe, mint a Ferrari.
A pillanatnyi helyzet azt mutatja, hogy Schumacher a Ferrarival van olyan erős, és talán egy kicsit erősebb is, mint az Alonso-Renault párosítás. Ez pedig jót tesz a világbajnokságnak, hiszen a spanyolnak még így is rettentő nagy -13pont.- az előnye.
Akárhogy is, de Schumacher nagyszerű ellenfélre lelt Alonsóban, aki amellett, hogy jóval fiatalabb nála, közel olyan biztos kézzel, és gyors lábbal rendelkezik. A mai napon egyébként, ha valakinek tartalékai voltak, az csak Schumacher lehet. A verseny kezdetétől fogva ott loholt Alonso nyomában. Az első kiállás után maradt a helyén, ám a másodiknál jócskán megverte ellenfelét, aki erre nem, hogy vérszemet kapott volna, még lassult is egy kicsit. Nagyszerű taktikai csata volt ez, ami végül hatalmasat csapott Briatore egyre szélesedő mellényére.
Ami a többieket illeti: Felipe Massa nagyon jól tartotta az élen állók sebességét, ami szintén igaz lenne Raikkönenre is, aki a jóval több benzinmennyiség ellenére is csak alig-alig volt lassabb ellenfeleinél. A kiállások számát tekintve, mostanra már egyre jobban megkérdőjelezhető a McLaren kamionnyi üzemanyagos kezdése. Az időmérőn rendre alulmaradnak, és habár a versenyben a sebességük remek, nem tudnak igazán mit kezdeni vele. Egyértelműen kimondható, hogy a tavalyi McLaren gyorsaságát nem sikerült átmenteni az idei évre -még szerencse, hogy a megbízhatatlanságot is maguk mögött tudták hagyni-. Ez már nem az az autó, amivel bárhonnét rajtolva is az élmezőnybe lehet kerülni. Tehát egy kicsit konzervatívabb stratégia talán több sikert hozhatna a számukra. Raikkönen ugyanis egyetlen helyet tudott szerezni annak ellenére, hogy sokáig vezette is a mezőnyt. Pedig a sebességével valóban nem volt gond, hiszen leggyorsabb köre jobb volt Alonsóénál. Schumacherénél viszont közel négy tizeddel rosszabb.
A végére egyébként nagyszerű csata alakulhatott volna ki az Alonso-Massa-Raikkönen trióból, csak mire kiélesedett a helyzet, leintették a versenyt.
Hogy valóban a Ferrari, a Renault és a McLaren az élcsapat, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az ötödik helyre érkező Barrichello már jócskán egy percen kívül volt Schumacherhez képest, míg a trió négy másodpercen belül.
Ha a Briatore tervezte revans el is maradt, azért lett egy a mezőnyben. Giancarlo Fisichella, ha nehézkesen is, de felül tudott kerekedni tegnapi mumusán. A pályán nem sikerült megelőznie, ám a boxkiállás alatt el tudott menni a kanadai mellett, és még el is tudott húzni tőle. Persze nem is kevéssel, de azért ez egy Renault-tól talán elvárható.
A mai nap egyik meglepetése Nico Rosberg volt, aki az utolsó helyről vághatott neki a versenynek, és az egykiállásos taktikájának köszönhetően volt néhány körig az ötödik helyen is, végül azonban hetedik lett, vagyis hazavihet két pontot, amit a tegnapi fiaskó után talán nem is vártak el tőle.
Ehhez azonban segítségére volt a kiesők egészen nagy száma, és meghatározó nevei. Idejekorán búcsúzott ugyanis a sok csatát megúszó Juan-Pablo Montoya, az ötödik helyen végző Barrichello csapattársa Jenson Button, és a feljövőben lévő Ralf Schumacher is.
Nagyobb incidens csak a verseny rajtja után, az első kanyarban történt, de azt is az imént említett Ralf Schumacher kezdeményezte. Meglökte az előtte haladó Liuzzit, aki pedig emiatt Coulthard autóját aprította. A két ártatlan versenyző hamar el is búcsúzhatott a többiektől.
A következő összecsapásra szerencsére nem kell sokat várnunk, hiszen, már a jövő héten itt a Spanyol futam, amire Alonso rendkívüli módon készül. Most már ugyanis lassan valóban lesz miért visszavágnia Schumachernek.
Hely
Versenyző
Versenyző
Gumi
Hátrány
1.
M.Schumacher
Ferrari
(B)
1h35:58.765
2.
Alonso
Renault
(M)
+ 3.751
3.
Massa
Ferrari
(B)
+ 4.447
4.
Raikkonen
McLaren-Mercedes
(M)
+ 4.879
5.
Barrichello
Honda
(M)
+ 1:12.856
6.
Fisichella
Renault
(M)
+ 1:14.143
7.
Rosberg
Williams-Cosworth
(B)
+ 1:14.556
8.
Villeneuve
BMW-Sauber
(M)
+ 1:29.364
9.
Trulli
Toyota
(B)
+ 1 kör
10.
Heidfeld
BMW-Sauber
(M)
+ 1 kör
11.
Speed
Toro Rosso-Cosworth
(M)
+ 1 kör
12.
Monteiro
MF1-Toyota
(B)
+ 1 kör
13.
Albers
MF1-Toyota
(B)
+ 1 kör
Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:32.099
Kiesett:
Versenyző
Csapat
Gumi
Kör
R.Schumacher
Toyota
(B)
53
Montoya
McLaren-Mercedes
(M)
53
Sato
Super Aguri-Honda
(B)
46
Montagny
Super Aguri-Honda
(B)
30
Button
Honda
(M)
29
Klien
Red Bull-Ferrari
(M)
29
Webber
Williams-Cosworth
(B)
13
Coulthard
Red Bull-Ferrari
(M)
3
Liuzzi
Toro Rosso-Cosworth
(M)
1
|