Európában feléledhet a McLaren
Betti 2006.04.03. 21:18
A tengerentúli futamokon a hőség nem igazán kedvezett a McLaren-Mercedes autóinak. A mezőny azonban Európában folytatja szereplését, és az itteni hűvösebb klímától az ezüstnyilak újra szárnyra kaphatnak.
Az idei szezon eddig kísértetiesen hasonlít a tavalyihoz: Fernando Alonso az első három versenyből kettőt megnyert, és toronymagasan vezet a pilóták versenyében. A McLaren ugyanakkor köztudottan a mezőny leggyorsabb alakulata, azonban a versenyeken ezt általában nem tudják igazolni. Tavaly a gumik, idén az aerodinamika gátolja Kimiéket.
A McLaren versenygépein a nagy hőség miatt az eddigi futamokon meg kellett nagyobbítani a légbeömlő nyílásokat, hogy a motor hűtése hatékonyabb legyen. Ez a módosítás azonban negatívan hatott az aerodinamikára. A szerelők így egy köztes megoldást választottak, de ez azt jelentette, hogy Raikkönen és Montoya hátrányba került a többiekkel szemben.
„Az autó teljesítménye romlott azáltal, hogy változtatnunk kellett a légbeömlő nyílások méretén,”- magyarázta Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke. „Nem a motorral volt probléma, csak az óriási hőség miatt elővigyázatosnak kellett lennünk. A változtatások viszont körönként két tizedmásodpercünkbe kerültek, bár ez korábban fél másodperc is volt. Ez pedig alaposan rányomta a bélyegét a teljesítményünkre.”
„A teszteknek köszönhetően azonban Malajziához képest sokat javultunk aerodinamika és a motor terén is,”- mondta Dennis.
Az Ausztrál Nagydíjon a hőmérséklet 20 fok körül volt, és a McLaren már az optimális konfigurációival indulhatott. Ennek megfelelően Raikkönen futotta a verseny leggyorsabb körét. A futamot ugyan Alonso nyerte, de elmondható, hogy a McLaren a hűvösebb Európai futamok előtt újra elkapta a fonalat. Ez azt is jelenti, hogy a Mercedes erőforrással hajtott versenyautók képesek lehetnek megszakítani a Renault sikersorozatát.
|