Érdekességek a bahreini futamon
betti (új szerk.) 2006.03.13. 19:14
A bahreini futammal megkezdődött az idei Forma-1-es szezon. Úgy néz ki, hogy végre sikerült egy izgalmas időmérő rendszert találni és a futam is bővelkedett az izgalmakba. Az f1hírek a hétvégi futamon látott érdekességekre hívja fel a figyelmet.
[Rosberg törött első szárnnyal] Rosberg törött első szárnnyal Forrás: EPA Szuper Nico! A német Nico Rosberg azután hogy legfiatalabb versenyzőként F1-es rakétát tesztelhetett, (17 éves volt, amikor először száguldozhatott a BMW-Williams-szel.) most azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy első F1-es versenyén pontot szerzett, és mindjárt kettőt! Arról nem is beszélve, hogy a futamon a 82-es világbajnok Keke Rosberg fia futotta a leggyorsabb kört 1:32.408-as idővel. \"Első futamosként\" utoljára Jacques Villeneuve tudott ilyet 1996-ban Ausztráliában, bár akkoriban a Williams a mezőny legjobb autójának számított. Azt sem szabad elfelejteni, hogy Nico Rosberg minden idők legfiatalabb leggyorsabb köröse lett. Eddig Alonsoé volt ez a rekord. A spanyol 21 éves volt, amikor a 2003-as Kanadai Nagydíjon megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Most már bánthatják a finnek, hogy annak idején hagyták hogy egy német hölgy elcsavarja Keke Rosberg fejét.... A megszokás hatalma Úgy látszik Kimi Räikkönen tavaly beletanult a leckébe, és egészen jól jön ki azokból a helyzetekből, amikor cserbenhagyja az ezüstnyíl. Tavaly nem kevesebb, mint hat alkalommal kellett a \"Jégembernek\" az autó hibájából tíz rajthellyel hátrébbról indulnia. Kimi ezúttal is a mezőny végére került és ezúttal is pontot szerzett. A 21. helyről a harmadikra jött fel és ezzel értékes pontokat sikerült már a szezonkezdeten szereznie. Egyik szemük sírt... Amilyen boldogok voltak a MidlandF1 legényei az első edzések után, hogy alig vannak lemaradva a motorszállító gyári csapatától a Toyotától, olyan szomorúan kellett konstatálniuk a versenyen, hogy nem ők lettek gyorsabbak, hanem a japán csapat autói lettek sokkal lassabbak. A két Toyota autó csak a 14. és a 16 helyen ért célba. Az egyetlen üzemképes Midlanddal Tiago Monteiro a 17. helyre volt jó. De legalább versenyezhetett. Christian Albers autója ugyanis el sem indult, így a holland egyetlen kört sem tudott megtenni. Rubens és Jenson csatájaMegbotlott a titkos esélyes Sokan Jenson Buttont, no és Rubens Barrichellót, meg persze a Hondát tartják az idei év fekete lovának. Bár a tesztek során nagyon jól ment a japánoknak, az első versenyen nem sikerült a meglepetés. Jenson Button egy jó verseny után csak negyedik lett, de nem tudott harcba szállni az első helyért, Rubens Barrichello pedig az első körök Buttonnal vívott csatája után csak a 15. lett. 2004-ben történt már hasonló a BAR-Hondával. Akkor is a kiváló téli teszteredmények után az első futamon jött a hidegzuhany: Button a hatodik, Szato a kilencedik helyre terelte célba a járgányt. Button azonban magáénak mondhat egy jó sorozatot. A nyurga angol zsinórban 11-ik versenyén szerzett pontot. Köszönjük Ide! Az idei év első futama nem hozott túl sok szép élményt a Szuper Aguri csapat számára. Yuji Ide a pénteki szabadedzésen első nekifutásra elvesztette a első szárnyat. A versenyen pedig egy célt tévesztett kiállás után percekig parkolt a box mellett, majd visszatért és addig nyüstölte a feltupírozott 2002-es Arrowst, míg az a 38. körben motorhiba után megállt. A másik autóban a kamikáze Takuma Szato tökutolsó lett, nem kevesebb mint hat boxkiállást abszolválva. Minden jó, ha az eleje jó Az osztrák Christian Klien a szezonnyitón idén is hozta a formát. A Red Bull pilótája tavaly két pontot szerzett az első fordulóban, és idén is hozta a formáját. Ám ezúttal meg kellett elégednie egyetlen egységgel.
|