Kyle Busch élete első győzelmét aratta
atez 2005.09.06. 19:14
a NASCAR Nextel kupában már csak egy verseny van hátra a Chase-ig, vagyis a bajnoki címért folyó végső harcig, már vannak meglepő veszteségek.
FONTANA, Calif. - Dale Earnhardt Jr. esélyei, hogy részt vegyen a Nextel Kupa rájátszásában egyszerűen füstté váltak vasárnap este, mikor 211. körben Chevrolet-jának motorja felrobbant. Meglehet, olajat és füstöt okádni csak ekkor kezdett az autó, de Earnhardt jr később elmondta, már 80 körrel korábban érzte, hogy vége a versenyének.
- Egyre csak lassult a kocsi, és végül feladta a küzdelmet. Az egyenesekben képtelen voltam megfelelő sebességre gyorsulni - nyilatkozta Earnhardt, aki ezzel visszacsúszott a 18. helyre a pontversenyben.
Már a verseny előtt is csak matematikailag lehet azzal számolni, hogy Earhardt valahogy becsúszik a 10.-nek, de mikor csak a 41. helyre tudta magát kvalifikálni, már sejthető volt, hogy mindennek vége. Earnhardt mindössze egy futamot tudott nyerni az idei szezonban, és csak 17 körön át állt az élen.
A fontanai győztes, Kyle Busch nagyszerű tettre szánta el magát. Miután átvette a győzelemért, és a különböző extrákért járó 241,065 dollárt, bejelentette, hogy a Katrina sújtotta rászorulóknak ajánlja fel az összeget.
A jelképes csekk átvételekor odafordult csapatfőnökéhez, Rick Hendrick-hez: - Láttam tegnap Carl Edwards a Busch futam után ugyan így cselekedett, és ez szerintem igazán példaértékű manapság. Úgy határoztam tehát, hogy a nyereményemet felajánlom az áldozaok családjainak.
Ricy Rudd édesapja (Al Rudd, egyhori autóversenyző, kedden húnyt el) temetése miatt nem tudott részt venni a Sony HD 500 kvalifikációs futamán, így távollétében csapata egyik társtulajdonosának fia, Jon Wood (aki főállásban a Busch és Craftsman sorozatok egyik sztárja) vezette a 21-es Fordot az időmérőn.
A versenyen Rudd visszaült a volán mögé, és noha Wood teljesítménye csak a 39. helyre volt elég, Rudd behozta a kocsit 9-ediként.
Már a California Speedway tavaly szeptemberi debütálásakor kiderült, mennyire nehéz verseny-körülményeket teremt a nap, a késői kezdést miatt. A pilótáknak 320km/h-es sebességnél kell megküzdeniük a lemenőben is harcos nap szemükbe tűző sugaraival.
- Meglehetős durva - mesélte Elliott Sadler, aki megnyerte a tavalyi futamot. - A nap elvakít a 3 kanyarban, aztán mikor a szemed újra alkalmazkodott a körülményekhez a célegyenesben, akkor a visszapillantó tükör borul fényárba.
A tavalyi tapasztalatokat kamatoztatva idén sokféle módszerrel próbáltak védekezni a bosszús pilóták. Volt, aki árnyékoló matricával próbálta sötétítenei a szélvédőt illetőleg a sisakellenzőjét, de akadtak bátrabbak, akik bizony napszemüveget húztak a bukósisakjuk alá.
- Tényleg nehéz jó megoldást találni a problémára - mondta Dale Jarrett. - Mert nincs igazán olyan módszer, ami blokkolje a napsugarakat, és egyben nem borítja túlontúl sötétbe a pálya töbi részét, mikor háttal megyünk a napnak. A legbölcsebb talán, ha az ember egyszerűen kivárja a naplementét, és ddig óvatosan vezet, elkerüli a szoros szituációkat.
|